Prognoza meteo

Curs valutar

Angela Sobol, femeia care a lansat prima afacere cu fulgi de cereale din Republica Moldova. Este mamă, soţie şi femeie de afaceri în acelaşi timp. A reuşit să pună pe picioare prima afacere specializată în producerea şi comercializarea fulgilor de cereale din Republica Moldova sub brandul „Ronţi”, deşi pentru asta a trebuit să cunoască piedicile sistemului birocratic din ţara noastră. Vorbim despre Angela Sobol, specialist în marketing, o mamă hotărâtă să facă o schimbare în alimentaţia copiilor.

Ideea de a lansa o afacere bio i-a venit în primele luni după naştere. Când a început să diversifice meniul copilului său, şi-a dat seama că nu are cu ce să îl hrănească. În majoritatea farmaciilor şi magazinelor se vindeau gustări extrem de dulci pentru copii.

„Eram nevoită să fierb adăugător hrişcă sau orez, ca să combin produsele să nu fie atât de dulci”, spune Angela într-un interviu acordat portalului Suntparinte.md.
Soarta a făcut ca, în anul 2014, Angela să câştige un grant în valoare de 15 mii de euro, în cadrul programului „Poduri de încredere peste Nistru”, finanţat de Uniunea Europeană şi Programul Naţiunilor Unite pentru Dezvoltare.

„Când a apărut această oportunitate, am decis că o să fac cereale pentru copii. Pe lângă faptul că sunt sănătoase, acestea uşurează munca de dimineaţă a părinţilor, astfel încât micul dejun e gata în doar câteva minute. Eram sceptică, nu credeam că mă voi regăsi printre câştigători. Din fericire, am ajuns în finala concursului şi am fost unul dintre cei 10 beneficiari ai programului”, îşi aminteşte femeia.

Ce a urmat însă a fost mult mai greu: obţinerea diferitor autorizaţii, găsirea utilajului, a încăperii – proceduri care au frânat dezvoltarea afacerii. Cu toate acestea, Angela Sobol nu a lăsat mâinile în jos, ci a continuat să lucreze. Astfel, la 1 septembrie 2015 afacerea a fost oficial botezată „Ronţi”. Atunci a început marea aventură, plină de provocări.

„În timp ce legănam copilul, combinam tot felul de cuvinte pentru denumirea noilor produse pentru copii. Scriam, tăiam. Iniţial, mă gândeam la „Ronţ-Cronţ”, dar era prea lung şi complicat pentru copii. Aveam nevoie de un cuvânt fin. După multe încercări a apărut Ronţi, care este inclusiv o ocazie ca picii să pronunţe „r”, o consoană problematică”, povestește Angela.

De mare folos i-au fost cunoştinţele în marketing: „Profesia mea e arta de a vinde şi mă bucur că mă ajută în dezvoltarea afacerii”.

Desigur, alături îi sunt soţul şi copilul de trei ani: „Soţul e primul meu mentor şi mă susţine mult. Seara, obişnuim să ne întâlnim şi să discutăm. Practic, afacerea e în mâinile noastre. Copilul meu adoră fulgii de cereale, iar eu mă bucur că îi ofer produse sănătoase”.

În prezent, Angela Sobol se consideră o femeie împlinită, deşi, spune ea, e mult de muncit pentru ca afacerea să devină una de succes. Se află abia la început de drum, însă gândul că produsele pe care le face sunt 100% sănătoase o face să creadă că va reuşi.

În cadrul întreprinderii activează patru angajați, iar şediul se află în satul Vărvăreuca, raionul Floreşti. Procesul de producere şi ambalare a cerealelor este automatizat şi doar trebuie supravegheat. În cazul dat, intervenția personalului e minimă, de aceea nu există riscul unor erori umane.

Marca comercială „Ronţi” oferă consumatorilor patru tipuri de produse: fulgi de cereale dulci (cu făină de porumb şi făină de grâu), fulgi de cereale fără gluten, recomandate copiilor cu vârsta mai mare de 7 luni (doar din făină de porumb), fulgi de cereale cu cacao şi fulgi de cereale fără zahăr. Fulgii de cereale dulci conțin 15 grame de zahăr la 1 kg de făină, ceea ce nu afectează sănătatea copilului.

„Sunt cu inima împăcată că vând produse de calitate, care nu conţin coloranţi, aromatizatori sau glutamat. Copilul va obţine energie din produse naturale”.

„Ronţi” a ajuns în mai multe magazine din capitală şi din ţară. Fulgii de cereale pot fi găsiţi în câteva reţele de supermarketuri din capitală şi în magazinele din centrele raionale.

Tânăra antreprenoare recunoaşte că o problemă actuală este faptul că părinţii îşi hrănesc copiii cu diverse produse zaharoase de la o vârstă fragedă. Totuşi, spune că nu va încălca principiile pe care le promovează.

„De multe ori, sunt contactată de companii care distribuie aditivi alimentari şi îmi sugerează să îi adaug, pentru a face fulgii mai coloraţi, mai dulci şi mai atractivi pentru copii, dar eu refuz, pentru că aceşti aditivi reprezintă un risc pentru sănătatea copiilor. Cu regret, produsele fără zahăr sau cu o cantitate mică sunt mai greu acceptate de copii. Să mănânci sănătos şi corect nu e atât de scump. Trebuie doar să ţinem cont de limita admisibilă. Mai mult, mi-ar plăcea să existe în pieţe şi în magazine câte un aparat pentru verificarea concentraţiei de nitraţi din produse”.

„Ronţi” se bucură deja de clienţi fideli. În curând, Angela Sobol va ieşi din concediul de îngrijire a copilului şi va reveni la serviciu, dar nu va renunţa nici la afacerea pe care vrea să o dezvolte şi mai mult. Intenţionează să diversifice linia de produse şi chiar să exporte cerealele.

E conştientă de drumul anevoios pe care trebuie să îl parcurgă, dar faptul că va reuşi să aducă pe mesele copiilor produse sănătoase o face să nu îşi piardă speranţa şi motivaţia.

Copyright © 2019 All rights Reserved